Inte ensam utlänning längre

I dag började det en ny tjej på jobbet. Hon heter Vanessa och är från Kina. (Vanessa är det namn som hon använder utanför Asien då hennes riktiga namn är svårt för många att uttala) Hon skall jobba här som projektledare för ett nytt projekt (kan tyvärr inte berätta mer detaljer om projektet för tillfället). Det var kul att det kom en utländsk till företaget så jag slipper vara helt "ensam". Eller ensam är jag ju inte, alla är verkligen jättetrevliga men det är kul att prata med någon som inte är fransk och som är lite i samma situation som mig själv. Vanessa verkar jättetrevlig. Hon bjöd in oss till att komma och se hennes nya lägenhet så fort hon har fixat ordning allt. Hon flyttade hit i fredags så det jag antar att det tar ett par dagar att få allt i ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0