Big changes

Det har blivit en stor förändring på jobbet. Min chef är inte längre kvar i finansteamet och det hela skedde väldigt plötsligt så de har i dagsläget ingen ersättare. Detta innebär att det nu bara är jag och Jacques kvar att sköta allt. När jag kom hit som trainee hade de två stycken 35-40 åriga controllers med lång erfarenhet i teamet. Efter cirka två månader gick den ena på mammaledighet och ersattes av en nyutexaminerad kille på sitt första jobb. Nu i tisdags försvann även den andra controllern och kvar är vi två nyutexaminerade med bara några månaders erfarenhet. Vår CFO har sagt att de skall försöka hitta en ersättare och att han skall försöka stötta och hjälpa oss så mycket som möjligt fram tills dess men jag kan ändå säga att det kommer att bli tufft. Det var riktigt stressigt innan när vi var tre i teamet och nu är vi två. Problemet är även att vi inte har full insikt i allt var vår chef jobbade med så vi får försöka pussla ihop pusselbitarna så gott som det går.

Just nu håller vi på att avsluta vår 3-åriga budgetprognos och sedan har vi vår forecast 1, månadsavstämning och vår måntliga presentation nästa vecka... Wish me luck!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0