Work

Seminariet var väldigt intressant men det var ett fullspäckat schema och riktigt mycket information att ta in. Jag fick höra allt om koncernen, framtider, strategier och hur alla de olika delarna i företaget fungerar. De berâttade om allt från hur de tar fram nya kollektioner till hur de olika webbplattformarna fungerar till hur de finansiella rapporterna fungerar till hur sorteringen sker på fabrikerna. De berättade mycket om Redcats framtid och det lät riktigt spännande. Jag tänker inte berätta om planerna förrän de är genomförda men jag kan redan nu berätta att Ellos har introducerats på den franska marknaden. Förra onsdagen startades siten ellos.fr och beställningarna rullar redan in.


På seminariet var det folk från flera av de olika länderna. Bland annat några greker som alltid frågade om de kunde äta upp allas rester om det var något över efter maten och även en tjej från Sverige. Först blev jag helt ställd när hon kom fram till mig och pratade svenska. Jag är ju inte riktigt van vid det här nere. Det tog ett tag innan jag hade ställt om mig till svenska igen men det var kul att kunna få prata sitt eget språk för omväxlingsskull.


En liten rolig detalj som jag fick höra under dagen var angående returer. Sverige är tydligen det enda landet i koncernen som förutom kryssrutor även har tomma rader där kunden kan skriva anledningen till returen. Denna information används inte av koncernen men de anser ändå att kundernas åsikter bör läsas och därför har de tre stycken anställda som enbart jobbar med att översätta och läsa kommentarer från kunder i Sverige. Kille som berättade detta för oss förstod inte varför svenska kunder skulle envisas med att skriva långa berättelser som bara kostar att översätta medan andra länder bara kryssar i rutor.


Som kund har man ju aldrig tänkt på det på det viset. Man tänker att man är en lat och dålig kund om man inte orkar fylla i deras formulär och man känner sig riktigt duktig och hjälpsam när man tar sig tid att göra det. Inte tror man att man skapar problem och merkostnader...


Vi avslutade seminariet med att gå en rundvandring på La Martinoire. Det är en stor industrilokal där de sorterar och packar varorna innan de skickas till kunderna.


 
   

 

 


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag är så avundsjuk på dig, du får vara med om en massa spännande grejer hela tiden. Här hemma är det ett helvete, prov och inlämningar hela tiden, UF, träningar och tävlingar. Jag har inte nån tid över för varken Tony eller kompisar. Men det går bra för mig i alla fall så det är ju alltid något ;)

Jag läste på din facebook att du hade skrivit till Anna att du fick flytta, är det sant? Kolla din mail på fb, behöver svar snarast. Kramar

2010-10-06 @ 07:59:32
URL: http://juliafalkhede.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tävlingar och UF är väl spännande? Jag vet att det är mkt ibland. Det är det här med. Jag han knapt äta lunch i màndags för att det var sà mycket att göra. Men ja jag ska flytta sà det skall bli kul :) Det är en jättefin lägenhet. Kommer lägga upp kort sen när jag har flyttat.

2010-10-06 @ 15:54:47
URL: http://johannalivetilille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0