En spontan tisdag

I dag fick jag ett spontant ryck och bestämde mig för att gå och klippa mig. Att gå och klippa sig ensam i ett land där man inte pratar språket kändes lite läskigt men det gick bra och jag är faktiskt riktigt nöjd. Jag skrev ut några bilder innan jag gick dit och med dem och med hjälp av gester och några fåstaka ord lyckades jag förklara vad jag var ute efter.

Johanna Falkhede
Johanna Falkhede

Efter klippningen var jag fortfarande på spontan-humör så jag gick och köpte tre par skor. Två par ballerina (eftersom att jag har bestämt att det får ta och bli varmare nu) och ett par röda pumps. Jag har faktiskt letat efter ett par fina röda pumps utan för hög klack ett bra tag nu så jag var glad när jag hittade dem.



Efter sko-shoppandet hade jag lite tid kvar innan affärerna stängde så jag bestämde mig att titta lite på kläder också. Jag hittade en t-shirt med lite annorlunda skurning och en jättesöt knälång kjol. Jag brukar nästan aldrig använda kjol eftersom jag har svårt att hitta någon jag gillar så därför var jag bara tvungen att köpa denna när jag såg att den passade.



Problemet var bara att jag inte har några skor som passar till en kjol eftersom att jag aldrig har kjol... Så då fick jag ge mig ut för och hitta ett par skor till :)



Det blev inte så farligt dyrt ändå. Det hela gick på 135€ (ca 1 175 sek) för klippning, fyra par skor, en t-shirt och en kjol.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du fått löneförhöjning?

2011-03-01 @ 23:24:22
Postat av: Anonym

Va fin du blev

2011-03-01 @ 23:26:37
Postat av: Anonym

Foffo är nybadad

2011-03-01 @ 23:31:13
Postat av: Johanna

Tack :)

Haha nej ingen löneförhöjning men som sagt sà var det ju inte sà blev det ju inte sà farligt dyrt tillsammans ändà. Och skor behöver man alltid ;)

2011-03-02 @ 10:33:14
URL: http://johannalivetilille.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jättefin kjol :) Var har du köpt den?

2011-03-04 @ 15:48:53
URL: http://nettanbutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0