Massor att göra men ingen tid

Nu när slutet av min Frankrike-vistelse börjar närma sig så känns det som om man har massor att göra men för lite tid. Jag vill hinna göra och se alla de sakerna som jag har skjutit upp och sagt att jag skall göra vid ett senar tillfälle. Jag vill hinna träffa alla vännerna och säga hejdå ordentligt. Jag måste packa alla saker inför flytten. Måste föra över alla pengar från min franska bank till min svenska och avsluta mitt konto här i Frankrike. Jag måste hinna avsluta alla mina pågående projekt på jobbet och skriva ner förklaringar och manualer för de som skall ta över mina arbetsuppgifter.

I går kväll hade vi avskedsmiddag för mig med finansteamet. Det var jag, Jacques, Eric; min temporära manager(person nummer tre på den positionen för året) och Philippe; vår CFO. Under gårdagen var även den nya controllerchefen, som skall ersätta Eric, på jobbet för lite förberedelser och introduktion. Han blir den fjärde personen på den positionen i år...

I kväll hade vi filmkväll hemma hos Julia. Det var jag, Séverine, Jacques och Julia. Vanessa skulle egentligen komma men sen var hon tvungen att handla mat, skor och tvätta vilket hon inte hade hunnit med på länge. Hon jobbar just nu på ett stort projekt som skall starta i slutet av månaden så hon har verkligen fullt upp.

Hur som häls så var filmen vi såg inget vidare. Jag tror att den hette sucker punch eller nåt liknande och halva filmen var som i ett videospel medans andra halvan utspelade sig på ett mentalsjukhus/strippklubb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0