Vad hände i helgen?

Fredagskvällen blev inte riktigt så lugn som jag hade planerat men vi hade riktigt roligt. Coralie, Marion och jag började kvällen med lite vin och nostalgi i form av att titta på gamla musikvideor av artister som var populära när vi var små. Oj vad många låtar jag hade glömt av och vad roligt det var att se videorna nu igen... Kvällen fortsatte med att vi gick till en bar i gamlastan och mötte upp Christophe och senare gick vi vidare till en klubb där vi även mötte Coralies roommates och resten av killgänget. 

På lördag förmiddag var jag lite trött när jag mötte Jacques för en heldag på Ocea fitnesscenter men det var det värt. Vi började med att ta ett danspass och efter det var vi inne i gymmet en stund. Sen ville jag sola eftersom jag känner mig lite blek nu under vintern. Solariet var inte alls som något jag varit på i Sverige. Det kändes nästan som ett spa. När jag kom dit var det en tjej som satt i en slags reception och tog betalt. Hon visade in mig i rummet med solariet, gjorde ordning och tvättade solariet åt mig och gav mig en liten box med en handuk och några karameller innan hon gick. Jag tycker att det var väldigt gulligt med den lilla boxen och karamellerna :)

Efter solningen mötte jag upp Jacques i gymmet igen och testade lite olika maskiner innan det var dags för ett step-pass. Vid 18.30-tiden begav vi oss från gymmet helt slutkörda och då hade vi 2,5 km att gå till tunnelbanan hahaha. Jag kan säga att jag var rätt trött när jag kom hem. Lördagskvällen blev rätt lugn. Jag mötte upp Coralie och Marion på en Kinarestaurang och sen gick vi vidare till en liten afrikanskinspirerad bar. Jag gillade verkligen inredningen i baren. Det kändes som om man gick in genom dörren och plötsligt hamnade i ett annat land. Jag har tyvärr inga kort men jag får se till att ta lite bilder om jag går dit någon mer gång...

I dag blev det mest slappande hemma. Jag gick dock även ut på en liten promenad och då såg jag några snödroppar (blomman) för första gången i år. Jag hoppas det är ett tecken på att våren är på väg snart. Det har faktiskt varit relativt varmt under hela helgen. Vi har haft över 10 grader båda dagarna så det är bara at hoppas att det håller i sig nu och fortsätter bli varmare.


Kommentarer
Postat av: Jbiebersstory

Vill du ha bloggsvar till din blogg? Klicka dig då in på min blogg och bläddra ner lite så har du chansen att vinna det! (:

2011-02-07 @ 13:03:13
URL: http://jbiebersstory.blogg.se/
Postat av: fanniii

fin blogg :)

2011-02-07 @ 19:42:24
URL: http://fanniisliv.blogg.se/
Postat av: elin [foto & vardag]

vilken härlig blogg du har, jag gillar den verkligen! :) du kanske är intresserad av att följa varandra via bloglovin? :)

2011-02-07 @ 21:05:27
URL: http://elinmargaretalanden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad bra att du har kul. Träna inte ihjäl dig bara. Och sola inte, det är inte värt det du blir bara rynkig i förtid. //kramar

2011-02-08 @ 10:47:57
Postat av: Ann-Sofi

Gud vad skönt att få se ett vårtecken. Det känns som vintern aldrig kommer ta slut.

2011-02-08 @ 12:29:39
URL: http://www.matsafari.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0