Det är inte bara jag som flyttar från Lille till Gbg i höst

I dag började vi dagen med en frukost på kontoret. Jag vet inte riktigt vad syftet med frukosten var men hela internationella avdelningen var där och åt en traditionsenlig fransk frukost (dvs massa olika slags bakverk med choklad). De hade även anordnat en frågesport där vinnaren av varje fråga fick en present. Dock var allt naturligtvis på franska så jag förstod inte överdrivet mycket...

Jag fick även veta en glad nyhet under dagen. Sévrine, en kollega till mig, skall åka till Göteborg under 6 månader i höst. Det skall bli riktigt kul. Då kommer jag i alla fall ha en liten del av Frankrike kvar även när jag kommer hem igen. Det skall bli kul att ha någon att fortsätta prata engelska med. Jag tror att det kommer kännas riktigt konstigt att komma hem och bara prata svenska igen efter ett år med enbart engelska (och franska).

I kväll skall jag ge mig ut och träffa tjejerna. Vi har inte så mycket planer än utan vi får helt enkelt se vad kvällen har att bjuda på. Dock får det bli en relativt lugn kväll för jag har lovat Jacques att jag skall med honom och spendera en heldag på ett nytt gym som vi skall testa i morgon. Vi skall försöka testa på lite olika pass för att se om vi hittar nåt vi gillar. Får se hur många vi orkar med innan vi är helt slutkörda :)


Kommentarer
Postat av: elina

allt bra?:D

2011-02-05 @ 21:36:22
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: RC

Nu har jag en veckansblogg-tävling på min blogg !

Anmäl dig gärna. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0