Fransk lunch

I dag tog jag en långlunch a.k.a en fransk lunch. Jag och några andra från jobbet åkte till ett ställe där de säljer märkeskläder billigt. (Ungefär som Freeport eller Lager 157) Lunchen blev totalt två timmar lång och det tyckte jag kändes som en väldigt lång lunch men det tyckte inte de andra var något konstigt. Standard är att alla brukar vara tillbaka från lunchen runt tvåtiden så då har man ganska god marginal till att både hinna äta och göra lite av varje.
 
Efter jobbet gick jag till banken och hämtade ut mitt mastercard. Det tog bara 36 dagar att lyckas få ett franskt bankomatkort så det tycker jag var riktigt bra jobbat av det franska banksystemet. Men men nu har jag det i alla fall. Känns bra att kunna komma åt mina pengar måste jag säga.
 
Förutom att ta lång lunch och hämta mitt bankomatkort så har jag även sagt upp kontraktet på lägenheten idag. Nu är det bestämt, jag skall flytta! Och det ser jag fram emot :)
 
Tänkte lägga upp lite bilder på saker som jag ser varje dag när jag går till och från jobbet. Några är från Lille och några är från Roubaix. Det är en skön kontrast.


 

 

 






















Kommentarer
Postat av: Anonym

- åh vad fina bilder, trivs du i frankrike?

2010-10-28 @ 14:25:56
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0