Tisdag 9 november

Jag har varit lite för slapp för att uppdatera de senaste dagarna. I söndags spenderade jag dagen med att prata med familjen och vännerna i Sverige. Det var på tiden för jag har haft alldeles för dålig kontakt med dem. Och igår var jag inte hemma från jobbet förrän halv nio och då kände jag bara för att äta mat och slappa framför tv:n så det blev inget bloggande då heller.

Igår pratade jag med Jeremy om julen. Det är redan november så det är inte långt kvar nu även om det kan kännas som det ibland. Här känns det fortfarande som tidig höst. Löven har precis börjat skifta färg och det finns fortfarande både mycket grönt och en del blommor kvar ute. Jag hörde att det var snökaos hemma i Sverige sà där antar jag att det känns mer som vinter.
 
Här är några höstbilder som jag tog i söndags.












Jag pratade med Jeremy om att jag saknar pepparkakor och lussekatter och visade kort. Det roligast tyckte han var bilderna på pepparkakshus. Han trodde det var ett skämt och ville inte tro på att folk verkligen gör pepparkakshus till jul.

Meddelandet jag hittade pà tavlan i köket i morse säger allt om hans tankar om svenska bakverk. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0