Seeeeg

Jag vet inte varför men jag känner mig otroligt seg. Jag har spenderat hela eftermiddagen i soffan och tittat på tv. Ändå blev det inte så sent igår. Jag var på en bar och tog några öl (ja jag har faktiskt börjat dricka mer öl nu eftersom de vanligtvis inte har nån cider) med Guillaume, en kompis från La Redoute. Det var en lugn kväll men det var skönt efter en lång dag på jobbet med bland annat ett två timmar långt möte på franska. Jag kan ju säga att jag inte förstod överdrivet mycket av vad som sas.

Nä nu får jag ta tag i mig själv. I kväll blir det middag hemma hos Coralie och sen får vi se vad vi hittar på. Gissar på att det kommer bli en sväng på stan.


Kommentarer
Postat av: Claire

Hej Johanna,



Jag heter Claire, är snart 22, och pluggar i Lille. Jag läser statsvetenskap här och skulle behöva träffa en Svensk person ganska snart för att göra en liten "intervju" (möjligtvis pà franska, men det spelar egentligen inte sà stor roll)- det är bara till en kurs alltsà, sà det är ingen stor grej alls.

Det skulle bara vara en ganska 'random' diskussion om Frankrike/Sverige, hur det är att bo här, om olikheterna mellan de tvà länderna, osv.

Skulle det vara okej för dig att träffas (för en fika/'intervju' t.ex.)? I sà fall fàr du jättegärna skriva till mig! Det skulle verkligen hjälpa mig jättemycket!



Tack i förväg!



Claire

2010-11-06 @ 19:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0