I dag skall jag prata svenska!

I dag skall jag prata svenska! Det är bara att göra det ibland så man inte glömmer :p
Jag skall träffa en tjej som har bott i Sverige tidigare och nu pluggar här i Lille och jag skall ställa upp på en intervju för hennes studier i statsvetenskap. Hon hittade min blogg här och skrev till mig och frågade om jag kunde tänka mig att hjälpa henne och klart kan jag det. Det skall bli kul att träffa att prata svenska för omväxlings skull. Jag trodde knappt det fanns nàgra fler som pratade svenska här (Förutom Robert (en svensk kille påjobbet), men han skall sluta och flytta tillbaka till Sverige i slutet på månaden). Det skall bli spännande att se vad det blir för frågor jag skall svara på. Temat var skillnader mellan att Sverige och Frankrike.

Efteråt är tanken att jag skall hitta pà något eftersom morgondagen är en ledig dag i Frankrike och jag har chans att sova ut. Dock vet jag inte om jag kommer ha någon energi kavar i slutet av dagen. Det blev lite nämligen lite senare än vad jag hade tänkt mig igår kväll när jag var ute och tog en öl med en kollega så risken är att jag kommer vara trött i kväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar du öl nu? Finns det ingen cider?

2010-11-10 @ 14:53:01
Postat av: Johanna

Nej cider är det dàligt med. Frankrike är ju känt för sina viner och belgien för sin öl sà här pà gränsen finns det massvis av bàde öl och vin men ingen cider. Dock finns det en hel del öl med olika smaker :)

2010-11-10 @ 15:06:48
URL: http://johannalivetilille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0