Varning!

Jag vill varna alla som hade tänk att se filmen The tree of life. Att Brad Pitt och Sean Penn är två av huvudrollerna kan locka och missleda många till att tro att det är en bra film men det är det definitivt inte. Jag var och såg filmen på bio i går kväll och jag kan säga att det var totalt bortkastad tid och bortkastade pengar.

Filmen börjar med att en mamma får ett brev och börjar gråta. Efter det följer cirka 20 minuter med begravning och man får se olika personer (som man inte vet vilka de är) som går runt och är ledsna i olika situationer. Sedan får vi följa några fåglar som flyger runt på himlen och därefter börjar en 20 minuter lång sekvens med olika färger, ljus, eld, moln, planeter och solen. Vi får se abstrakta former och sedan är vi plötsligt under vattnet och ser fiskar och maneter. De abstrakta färgerna och ljusspelen rundas av och vi befinner oss på land igen och får se en dinosaurie med ett blodigt bitmärke över hela magen. Filmen fortsätter med lite naturbilder från olika platser på jorden (tänk National Geographic) och vi hamnar till sist i en skog. I skogen får vi möte några fler dinosaurier och här sker filmens ända lite humoristiska inslag då en dinosaurie upprepade gånger trampar på en annan varje gång han lyfter huvudet.

Efter dinosaurierna är vi tillbaka till mamman vi fick se i början av filmen och den här gången är hon gravid. Vi får se henne föda tre barn och se dem växa upp. Den här delen av filmen är nästan som att titta i ett fotoalbum. Vi får se barnen i olika åldrar växa upp och göra vardagliga saker. Allt utan någon riktig handling eller några konversationer.

Efter detta bestämde jag mig för att lämna biografen och spendera min tid på något vettigare så jag såg aldrig slutet av filmen. Dock stannade två av mina vänner kvar och såg färdigt filmen i hopp om att de skulle bli en vändning och man skulle fatta vad det hela handlade om. Det verkade inte som om jag missade något när jag gick för de berättade att man tydligen aldrig fick veta vad som hände eller ens vem det var som dog. Filmen hade fortsatt på samma sett som tidigare. De visade lite frekvenser av barnen som lekte och deras föräldrar. Sedan hade det varit en ytterligare en period med abstrakta färger och planeter och sen var filmen slut. 

Så för att sammanfatta: Om du inte gillar extremt konstiga filmer utan handling se inte The tree of life.








Kommentarer
Postat av: josephin

haha, det låter ju inte som någon höjdar-film precis! ;p

2011-05-19 @ 19:04:01
URL: http://josephin.webblogg.se/
Postat av: Jessie

Bara för att du inte gillade den kanske det finns andra som gör :p

2011-05-20 @ 11:34:54
URL: http://sarakechi.blogspot.com
Postat av: mysan

hej tänkte kika in och önska dej en fin helg! :)

kram

2011-05-20 @ 21:23:20
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0