Bye bye

I går var det avsked för Jem, en dansare på vårat gym, som skall ge sig ut i stora världen och följa sin dröm om att bli professionell dansare.

Direkt efter jobbet åkte jag och Séverine till gymmet för ett 2 timmars specialpass med Jem. Efter det åkte vi inlines till stationen och åkte hem för en snabbdusch innan det var dags för avskedsfest. Det var en riktigt tuff dag träningsmässigt. Först två timmar med Jem (Séverine lämnade klassen efter första timmen) vilket bara det är helt utmattande eftersom han har otroligt energetiska klasser och efter det 3 km inlines i kraftig motvind. När vi väl kom till stationen för att åka hem såg Séverine nästan död ut. Jag sa "kom igen nu skyndar vi oss hem och duschar och sen går vi till avskedsfesten" och hon tittade på mig som om jag var galen. Hon fattade inte hur jag fortfarande kunde ha energi kvar och gav mig ett nytt smeknamn - Obelix. Motiveringen var att jag hade ramlat i en gryta med redbull som liten och därför alltid har för mycket energi. :D

Hur som helst så lyckades jag i alla fall övertala Séverine att följa med till avskedsfesten. Vi mötte även upp Jacques som följde med till klubben. Festen var riktigt bra arrangerad. De hade hyrt en klubb och de hade gjort videoklipp på Jem när han dansar och showar i olika sammanhang som visades på väggarna med hjälp av två stora projektorer. De hade även hyrt in makeupartister som gjorde galna "over the top" make-uper på alla som ville. -Allt för att följa kvällens tema: "Soirée Crazy pour Jem".






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0