Skoskav

I dag fick jag skoskav av mina nya ballerinaskor och gick till företagets sjuksköterska för att be om ett plåster. Jag tänkte att det bara var att hämta ett plåster och att det skulle gå snabbt men där hade jag fel. Först fick jag gå in ett behandlingsrum och sitta ner medan hon tittade på mina skavsår. Sjuksköterskan tvättade mina fötter, tog på någon slags medel, plåstrade om båda fötterna och hjälpte mig ta på mig skorna. Efter det fick jag uppge mitt namn och det hela skulle registreras. Jag tycker det hela var ganska omfattande för ett litet skavsår.

Överlag så tror jag att man i Frankrike går till läkare oftare och uppmärksammar sjukdomar och skador mer. När jag bara hade en vanlig förkylning för någon månad sedan så var alla på mig och frågade om jag inte skulle gå till en läkare. Varför då undrade jag? I min värld går man inte till doktorn för en liten förkylning utan man går till apoteket och köper några preparat sen går förkylningen över efter ett par dagar. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

"medans" det heter medan

ta bort "gör"

2011-03-25 @ 17:55:02
Postat av: Anonym

tvättadE

men skall vara man

2011-03-25 @ 17:56:29
Postat av: Svejn

kul blogg!! :D

2011-03-25 @ 18:48:04
URL: http://svejn.blogg.no
Postat av: fannyhedberg

vilka fina ögon du har!

2011-03-26 @ 12:20:38
URL: http://fannyjosefin.webblogg.se/
Postat av: jessica

fina skor :D

2011-03-27 @ 21:33:27
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0