Vecka 26

Under veckan hade jag fullt upp, både på jobbet och efter jobbet. Jag var i Belgien två gånger under veckan. En gång för att köpa öl till en ölprovningskväll och en gång för att se Brygge. Jag var även i Valenciennes och i Hem under veckan.

Asos leverans
Jag fick hem äntligen hem mitt paket med saker från Asos som jag hade beställt. Paketet innehöll bland annat denna ringen som jag gillar riktigt mycket.


Teambuilding
I veckan hade hela min avdelning en teambuilding dag. De hade hyrt en konferensanläggning i Hem. Dagens planering var först presentationer om olika projekt som är på gång inom Redcats gruppen. Efter det champangelunch och senare lekar och spel av olika slag och dagen skulle avslutas klockan 16.00 det vill säga tidigt för en gångs skull. Det var soligt och varmt så det verkade bli en bra dag när vi anlände till anläggningen dock tog det inte mer än fem minuter förrän vår CFO kom och sa till mig och Jacques att han behövde vår hjälp på kontoret så att vi tyvärr var tvungna att missa teambulidings dagen. Det kändes lite surt att åka och jobba fram till 19.00 inne på kontoret när all andra var ute och lekte lekar.

Ölprovning
Antoine bjöd hem några från jobbet på en ölprovningskväll. Det var samma gäng som på vinprovningen minus några som hade fått förhinder. Alla tog med sig några olika sorters öl var så det blev en massa olika. Det var riktigt trevligt och jag testade många olika sorter. Bland annat några "tjej-öls sorter" med citron, svarta vinbär, hallon och persikosmak.

Avsked
Det var flera trainieer som slutade på jobbet under veckan. Bland annat Laura, Antoine och Louise. Det är lite tråkigt men å andra sidan så slutar jag snart med och de som jag har lärt känna bäst här nere är jag säker på att jag kommer att hålla kontakten med även efteråt.

Avskedsfrukost för Laura


Skateboarding
På fredagen var det riktigt bra väder så vi bestämde oss för att köpa pizza och äta lunch ute i solen. Julia hade en vän från Leon på besök så han kom och mötte upp oss under lunchen. Han hade med sig en skateboard så självklart fick vi för oss att vi skull prova.








Ride on Lille
Under fredags kvällen var det dags för en rollerskating tur igen. Denna gången hade jag övertalat Coralie att följa med. Vi träffade även Antoine och Nicola och tur var de för de fick hjälpa oss att bromsa i nedförsbackarna. Jag känner att jag har gjort framsteg sen jag började lära mig rollerskating i våras men jag är fortfarande lite osäker i branta backar.

Brygge
På lördagen åkte jag och Coralie till Brygge. Brygge är en stad liten stad nära kusten i Belgien. Det är en jättemysig stad med gamla kullerstens gator, små hus i olika färger och kanaler. De hade båtturer i kanalerna och turer med häst och vagn på gatorna. Vi valde dock att se staden till fots.


Lördag kväll
Efter Brygge lagade vi mat hemma hos Coralie (som var ensam hemma denna helgen då hennes roommates var vid kusten) och senare gick vi ut och mötte Julia och två av hennes vänner för en drink.

Två smaksatta öl som vi köpte med oss hem från Brygge. Den var båda goda men lite väl dyra. Den stora flaskan kostade cirka 90 svenska kronor så sådan öl kan man inte dricka varje dag.




Mer rollerskating
På söndags förmiddagen somnade jag ute i solen och fick ordentligt med färg. Som tur var hade jag i alla fal solkräm så jag blev inte så röd utan mer brun. Vid två-tiden ringde Séverine och väckte mig för att föreslå en roadtrip till Valenciennes för att åka rollerskats. Séverine, jag och Coralie åkte från Lille och sedan skulle vi möta upp Antoine i Valenciennes. Vi var lite tidiga så vi hade tid att promenera lite i staden och sätta oss på en uteservering innan Antoine mötte upp oss och det var dags för rollerskating. Vi gjorde en två timmars lång tur så vi var rät trötta efter men det var värt det för det var underbart väder och Valenciennes är en jättemysig stad med bra vägar för rollerskating.








Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

gud vad snygG :D

2011-07-05 @ 06:10:57
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur ska du kunna komma hem till Sverige igen?

2011-07-05 @ 08:50:42
Postat av: Sanna

shit vilken snygg ring !!1

Vart har du köpt den någonstans ? Snyggaste jag sett på länge

2011-07-05 @ 09:34:09
URL: http://moonzanna.se
Postat av: feztis

Låter som en riktigt bra vecka :)



Härliga bilder och jättefin ring!

2011-07-06 @ 07:46:35
URL: http://feztis.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Hjälp mig att vinna, rösta på min klänning och få en länkning när tävlingen är avslutad, Alla som röstar får länkning! :)

2011-07-08 @ 13:05:48
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Intressant sida! Det märks att du gillar att blogga!

2011-07-19 @ 00:05:11
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0