Varför jag bloggar

Jag tänkte dra lite kort anledningen till att jag bloggar.

Varför jag började
När jag bestämde mig för att åka till Frankrike och jobba som Financial Controller Trainee så ansökte jag till ett stipendiefinansierat program genom min högskola. Jag fick stipendiet i utbyte mot att jag måste rapportera och lämna intyg till skolan. Det innebär även att jag kommer kunna tillgodoräkna mig min traineeperiod som praktisk utbildning i min Civilekonomexamen. För att få ansöka var jag även tvungen att gå med på att skriva en blogg som skall finnas länkad från högskolans hemsida. Tanken är att andra studenter som är intresserade av att åka utomlands för jobb/praktik/studier skall kunna få en inblick i hur det kan vara att bo och leva i ett annat land än Sverige. Så med andra ord ingår bloggandet som en obligatorisk del av min traineeperiod.

Syftet med bloggen
Som jag redan nämnt är huvudsyftet att ge en inblick i hur livet i ett annat land kan vara. Jag hoppas att min blogg ger en bra bild av hur det kan vara att flytta utomlands som ung student/nyutexaminerad på sitt första jobb och jag hoppas att bloggen uppmuntrar många andra att våga göra detsamma.

Bloggandet har även ett bra sätt för min familj och mina vänner (som jag inte träffar så mycket under den här perioden) att kunna följa hur jag har det i Frankrike.

Hur länge kommer bloggen fortsätta att uppdateras
Jag kommer fortsätta att uppdatera bloggen under hela min tid här i Lille enligt vad jag avtalat med min skola. Därefter när jag återvänder till Sverige försvinner dock syftet med bloggen eftersom att jag inte längre befinner mig utomlands.


Kommentarer
Postat av: Anna Dahlberg

Va fin du har gjort din blogg gumman<3

2011-01-14 @ 08:02:14
Postat av: Johanna

Tack så mkt gumman :)

2011-01-14 @ 19:10:49
URL: http://johannalivetilille.blogg.se/
Postat av: bloggamanda-det är drömmen man vill ha och verkligheten man får ta.

Hej! hur mår du? :)

2011-01-23 @ 15:24:57
URL: http://bloggamandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0