Genève

I fredags anlände jag till Genève ganska sent och sedan tog det ett litet tag att möta upp Christophe och hitta vart vi skulle ta vägen. Varken jag eller Christophe hade varit i Genève tidigare och vi hade ingen karta så det tog lite tid. Strax före midnatt kom vi fram till Gilles Jobins dansstudio där vi mötte resten av gänget. Några av dem hade fullt up med att fixa de sista detaljerna för lördagens show och resten satt och pratade i köket. Vi stannade där några timmar men jag var rätt trött efter jobbet och resan så jag och två av tjejerna bestämde oss för att gå och sova.

Vi sov i en lägenhet inte långt från studion. Lägenheten tillhörde egentligen en DJ men en av dansarna som jobbar med ett projekt med Gilles Jobin hade fått bo i lägenheten undertiden de är i Genève. Lägenheten var full av LP- och CD-skivor i en väldig mix. Han hade all slags tänkbar musik och under lördags förmiddagen medan alla duschade och gjorde sig i ordning så gick vi igenom skivorna och hittade massa bra musik. Under eftermiddagen repeterade dansarna som skulle vara med i showen och några av de andra jobbade med att få färdigt allt med scenen, ljudet och ljuset för kvällen. Jag, Christophe och Maud som inte jobbade med showen gav oss istället ut för att se staden. Genève är verkligen en fin stad men det var synd att det var lite för molnigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0