Ensam på finansavdelningen

I dag var mina två kollegor, min närmaste chef, vår CFO och vår VD på semester vilket innebar att jag var ensam kvar att sköta allt på vår internationella finansavdelning. Den veckoenliga sälj- och efterfrågerapporteringen gick ganska bekymmerfritt. Det var några små saker men det rättades till ganska snabbt efter kontakt med respektive dotterbolag.

Dock fick jag ett mail från Paris angående om jag kunde kolla upp vad som var fel med rapporteringen för ett bolag som jag aldrig har jobbat med. Jag blev lite fundersam eftersom jag var ganska säker på att bolaget inte låg under vårt ansvarsområde inom koncernen och jag inte har någon information om bolaget i vårt affärssystem. Mailet var enbart sänt till mig och det var skrivet på engelska (och jag är den enda här som inte pratar franska) så det var uppenbart att det var ämnat att skickas till mig. Eftersom det inte fanns någon på avdelningen att fråga och personen som skickat mailet uppenbarligen trodde att jag var rätt person för jobbet så var det lite knepigt. Men det löste sig till slut det med och det visade sig att det var som jag trodde och att bolaget inte alls tillhörde oss.

Sedan fick jag även min present, en klocka, för att jag ställt upp i marknadsundersökningen för den nya vår/sommar katalogen i julas. Det är alltid kul med presenter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0