Saknar dansen

Saknar dansen :( Jag har inte lyckas hitta något bra ställe att dansa på här i Lille. Jag fick ett tips av Bruce Ykanji om en dansskola som ligger i Torcing i somras när han hade workshop i Sverige. Dock ligger Torcing ligger cirka 45-60 min från Lille och det är dessutom ett område som det tydligen inte skall vara så bra att vistas i. Så jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Jag vill ju så gärna dansa.

Jag satt precis och tittade på dansklipp på Youtube och då saknade jag det ännu mer. En av mina favoriter som jag fastnade för flera år sedan när jag såg hans koreografi till Lovestoned är Alvin de Castro. Tyvärr finns inte det klippet kvar längre men han har gjort många andra grymma koreografier. Här är en som jag gillar riktigt mycket. Han gjorde koreografin till minne av hans mamma då hon dog. Jag vill nästan gråta varje gång jag ser det här klippet.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Johanna,

Jag har haft fullt upp hela hösten, men idag hade jag en stund över, så jag satte mig och läste igenom din blogg för att få en bild av hur din höst har varit. Du verkar ju ha det fantastiskt!!

Och vilken lägenhet du bor i. Kommer du någonsin komma hem nu??

Själv har jag jobbat ombord HMS Carlskrona hela hösten, nu skall vi strax lämna Afrika för att åka mot Sverige. Jag har haft det jättebra, verkligen! Men det skall bli skönt att komma hem och få krama om alla.. Störst chock lär ju bli att snabbspola hösten och gå från 30 plusgrader till nollgradigt.

Kramar, Johanna

2010-11-14 @ 14:41:45
URL: http://wemminger.blospot.com
Postat av: Johanna

Kul att du läste bloggen :) Det hade varit kul att höra allt mer om hur du har haft det också.

Ja jag trive jättebra i lägenheten men jag tror inte jag kommer stanna här efter mitt kontrakt går ut. Det är svårt att leva här när man inte kan språket.

Jo det kan jag tänka mig. Här är det i alla fall lite varmare än i Sverige men långt ifrån 30 grader :P Det kommer nog bli en jobbig omställning för dig. Akta så du inte blir förkyld bara :)

Kram

2010-11-14 @ 20:31:33
URL: http://johannalivetilille.blogg.se/
Postat av: Emilie

Oj så duktig! Vilka rysningar jag fick av det där..

2010-11-15 @ 23:41:22
URL: http://emjc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0