Maj 4, 2011

Livet rullar på som mer eller mindre som vanligt här i Lille. I går kväll lämnade jag och Vanessa jobbet vid 19.00 och sen möt vi upp Jacques och satte oss på en uteservering. Det är verkligen skönt med sommarvärme så man kan spendera kvällarna utomhus :) Jag hörde dock att det hade snöat i Göteborg i Sverige. Det är helt galet att det snöar i Maj! Det är vid sådana tillfällen jag är glad över att bo i Frankrike ;)

I dag anlände vår nya tillfälliga manager. Han skall vara här i fyra månader för att ge företaget lite tid att hitta en permanent chef för den finansiella kontrollen av Redcats Home Shopping Europe. Min förra chef försvann som sagt väldigt hastigt och det har varit lite kaotiskt sen dess och många sena kvällar på kontoret. Jag hoppas att det skall bli bättre nu när vi har fått hjälp. Vår tillfälliga manager har jobbat som controller under många år tidigare men han har aldrig jobbat inom Redcats koncernen, inom distanshandel eller med vårt affärssystem... Han verkar dock väldigt trevlig och entusiastisk att sätta sig in i allt så det skall nog bli bra.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag bor i Turkiet men här har det varit sugigt väder.. I Sverige vet man iaf att den där snön försvinner på två röda. Det är så underbart med vårvädret i Sverige o det saknar jag nuuu..

Hoppas du får en bra och solig dag..:)

Kram Ida

2011-05-05 @ 07:53:43
URL: http://www.queenofbandits.com
Postat av: E V E L I N A [Hobbyfotograf]

Fin blogg ! :)

2011-05-05 @ 17:24:36
URL: http://eevelinasfinalilla.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Tror det snöade på de flesta ställena i sverige här om dagen. Helt sjukt! Men man får väl kanske vara nöjd ändå, vi har ju haft sommarvärme i flera veckor i april. Och för det så kan jag ta att det snöar en dag i maj :P

2011-05-07 @ 09:52:55
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0