Marseille!

Så i helgen var jag alltså i Marseille tillsammans med Jacques och Séverine. När vi lämnade Lille på lördagsmorgonen var det riktigt dåligt väder så det verkade som om vi hade valt en bra helg att resa bort.



I Marseille möttes vi av strålande solsken och värme. Verkligen helt underbart! Hotellet vi bodde på var fråscht och fint och låg mindre än 5 minuters gångväg från stranden.



Vårt hotellrum



och vår pool.


Vi spenderade första dagen på stranden i Marseille och under kvällen åkte vi in till hamnen för att äta mat och promenera runt.



Mitt intryck av Marseille är verkligen jättebra. Det var varmt och fint väder och staden är jättemysig med massa restauranger utan att vara allt för turistisk. Marseille är Frankrikes näst största stad efter Paris och det är verkligen en riktig stad och inte en turiststad samtidigt som man ändå har havet och stränderna så nära.



På söndagen åkte vi en bit utanför Marseille till ett område som kallas Calanques. Det var jättefint med höga berg och små byar och små stränder. Vi stannade på en strand och spenderade dagen där tills det var dags att åka tillbaka till Marseille för att ta tåget hem.










Tågresan hem tog 5.5 timmar och jag var väldigt uttråkad mot slutet. Jag undrar hur det skall gå denna helgen när jag skall åka 8 timmars tåg till och från Biarritz...





Kommentarer
Postat av: elin

va fina bilder! :) och guud va mysigt hotellrummet såg ut! :)

2011-07-13 @ 08:42:38
URL: http://estaahl.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Mysigt!!

2011-07-14 @ 23:58:09
URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fin blogg du har<3

Fina bilder.

2011-07-16 @ 21:29:00
URL: http://gogirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0