Tyvärr men vi gav ditt anställningsnummer till en annan...

Nu är det dag nummer två tillbaka på jobbet och verkligheten efter nyårsfirandet i bergen. I går var jag så sjukt trött och det såg ut som om de flesta andra var det med. En hel del personer hostar och är sjuka efter jul och nyårsfirandet. Jag hoppas bara att jag lyckas hålla mig undan så att jag inte smittas. Jag känner verkligen inte för att bli sjuk.

I går när jag kom till jobbet så fungerade inte mitt passerkort. Jag gick loggade in på datorn och såg att jag hade fått ett mail där det stod "ledsen men vi har råkat ge ditt anställningsnummer till en annan person nu så du måste skaffa ett nytt". Så då blev det till att fixa ett nytt nummer och ett nytt passerkort. Jag lyckades få ett nytt kort men problemet var bara att all min information var borta. Istället för alla mina timmar övertid stod det nu att jag låg 5 timmar under i arbetstid och alla pengarna som jag hade laddat på kortet för lunch och kaffe/snacksautomaterna var borta. - Kul!

Efter att ha pratat med lite olika personer så tror jag att jag skall ha lyckats få tillbaka pengarna på lunchkontot. Dock kunde de inte ge mig tillbaka pengarna jag blivit av med för kaffe/snacksautomaterna eftersom de sparas på att separat konto och de inte kan få fram hur mycket jag hade på det kontot. Det var inte någon större summa det rörde sig om men jag tycker det är riktigt dåligt att de bara kan ta mina pengar när det är företaget som klantat till det med anställningsnumret och inte jag. Jag hoppas verkligen att de inte strular till det med min lön ny också med tanke på att det är kopplat till anställningsnumret...


Kommentarer
Postat av: nadia

Så kan dom inte göra! Även om de bara handlar om en struntsumma så är det fortfarande dina pengar. OM jag vorde dig så skulle jag gått till chefen och sagt att det är deras fel, inte ditt, och då ska inte du behöva lida. Dom borde kompensera dig! Att dom inte ens har verkat komma på den tanken, låter ju ganska konstigt.. Jag är fruktansvärt allergisk mot inkompetenta chefer!

2011-01-04 @ 12:01:37
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Anonym

du kan ju alltid hoppas att en andra personen skulle få högre lön än du har

2011-01-04 @ 13:58:38
Postat av: Anonym

Hahh det skulle tyvärr inte hjälpa för jag har fàtt ett helt nytt nummer sà det hade bara betytt att den andra personen fàr bàde sin egen och min lön och att jag inte fàr nàgot...

2011-01-04 @ 15:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0