Spontanresa till Schweiz -Yes why not?!

I går kväll alldeles innan dansen fick jag ett sms av Christophe, en av Marion och Coralies vänner, som jag har träffat ett par gånger. "Remember the party in Geneva I was talking about the last time we met? Wanna join us in Switzerland for the weekend?"

Så i morse bokade jag biljetter till Genève och jag åker i morgon direkt efter jobbet. Först har jag ett tåg till Paris och sedan måste jag ta mig från tågstationen till an annan tågstation i en annan del av Paris på mindre än en timme för att ta nästa tåg till Genève. Jag hoppas verkligen att jag inte går vilse i Paris eftersom att jag reser helt själv. Christophe möter mig i Genève och sedan möter vi upp hans vänner som vi skall bo hos över helgen.

Det blir nog riktigt roligt. Lite lagom spontant. En resa på 75 mil, till ett annat land, ensam, för att möta upp en ny vän som jag bara har träffat några gånger tidigare och bo hos hans vänner som jag inte känner alls. Men det är just sådana här saker som är roliga, att träffa nya människor och göra nya oplanerade och oväntade saker!




Kommentarer
Postat av: Alexander Nordström

Hejsaan , fin blogg och header du har :D !

2011-02-18 @ 00:39:28
URL: http://allenordiz.blogg.se/
Postat av: Thess

Haha, impulsivt :P

2011-02-18 @ 19:22:12
URL: http://misstress.blogg.se/?tmp=20193324

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0