Helgen som varit...

Nu har jag snart varit här i en månad och jag har fortfarande inget internet i lägenheten. Helgen har varit relativt lugn. Jag var på en konsert i fredags kväll med Coralie, Marion, Damien och tre av Marions vänner. Dock var vi först nära på att missa konserten på grund av att batteriet till nyckeln som öppnar garageporten till parkeringshuset var slut och vi var därmed inlåsta i garaget. Som tur var så kom det en annan bil som skulle in i garaget efter ca 15 minuter och då kunde vi passa på att smita ut. Efter konserten åkte vi en sväng till Belgien. Det var en bar där som en av Marions vänner absolut ville visa oss. Baren drevs av en gammal dam (ca 70+) som hette Therese. Det var en gammal lokal bar som hade gått i arv i flera generationer och det kändes nästan som om man var hemma i någons vardagsrum när man var där.  


I lördags kväll blev det en sväng på stan i Lille. Vi var på en klubb som ligger relativt nära mitt område för omväxlings skull. Det var ett mysigt ställe med fin inredning. Det enda jag inte gillade var ett gäng som under upprepade tillfällen under kvällen bestämde sig för att spruta champagne över hela folkmassan. Alla tyckte at det var jobbigt men det var ingen som sa ifrån någon av gångerna. Inte ens någon av killarna sa ifrån utan bara försökte flytta på sig för att slippa bli dränkta. Själv blev riktigt irriterad och kände för att hälla en drink över killen så han kunde se hur roligt det var. Dock blev jag tillsagd att det inte var någon bra idé. Man gör tydligen inte sånt här. Blir man irriterad i Sverige så gör man något åt det men här skall man bara vara tyst och finna sig i det. Och det gäller inte bara irriterande personer på krogen utan i alla olika sammanhang så tycker jag att franska människor accepterar mycket dåliga saker utan att bli reagera. Det är något som jag har lite svårt för…

I söndags var jag och tittade på en lägenhet. Det var en kille delade en stor lägenhet tillsammans med en polsk tjej och tjejen skulle flytta så han letar nu efter en ny inneboende. Det var verkligen en fin lägenhet. Helt nytt kök, fin inredning, stor terrass... Jag vill sååå bo där! dock sa han att det hade varit 6 stycken andra personer där tidigare och att han skulle fundera över vem han ville ha som inneboende. Eftersom att jag inte pratar franska så tror jag att det kan vara till nackdel för mig. Men jag hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0