Party the La Redoute way

Först när bussen släppte av oss var vi lite fundersamma då vi var i ett gammalt förfallet industriomràde.



Vi följde efter folkmassan mot en stor byggnad och möttes av demonstranter som inte tyckte att vi skulle ha någon fest. Det var en lite annorlunda känsla att försöka ta sig förbi alla demonstranter för att komma fram. Demonstranter brukar inte vanligtvis utgöra något problem på de fester jag är van att var på, men här i Frankrike så verkar de ta vara på alla tillfällen som ges för att strejka eller demonstrera. Och på tal om strejk så har tågstrejken pågått sen i tisdags. Varje dag hoppas man på att det skall vara sista dagen men så kommer det ny information om att de lägger till ytterliggare en dag till och en dag till. I morse hade de dessutom låst alla dörrar utan en på baksidan av tågstationen så jag höll på att nästan inte komma in och missa tåget när jag sprang runt den stora byggnaden och rykte i alla dörrar.

 

Men nog om strejken och tillbaka till festen! Festen var riktigt lyckad. Den var välplanerad och välorganiserad. Det hade massa folk som sprang runt och serverade plockmat, underhållning och bra musik. De hade även ett ställe där man kunde låna maskeradkläder och ta kort som de sedan framkallade åt en på plats. Det var en lyckad kväll och riktigt bra anordnad fest av La Redoute. Och jag behövde inte oroa mig för att gå runt i Roubaix och ta tunnelbanan hem heller då vi hittade en snäll kollega som kunde skjutsade oss hem.


         



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0