Nya livet som roommate

Nu har jag börjat första riktiga veckan i nya lägenheten. Jag trivs jättebra och allt är fint. Dock är jag lite rädd för att skräpa ner. Hela lägenheten är fläckfri och allt glänser. I går kom jag hem och lagade mat och sen satte jag mig och tittade på ett avsnitt av Greek under tiden jag åt. Under tiden jag kollade på Greek kom min roommate och plockade bort min tallrik åt mig. Han gick in i köket och efter ett tag kom han tillbaka och gav mig choklad. När jag sedan gick in i köket för att diska kastrullerna så var allt redan gjort. Han hade diskat och plockat undan allt åt mig och även lagt in det som blev över av min mat i kylen. Här gäller det att vara riktigt snabb om man vill kunna städa efter sig själv. Det känns lite konstigt, nästan som att bo i ett Hotel där städning och en chokladbit ingår :p haha. I dag skall jag försöka vara snabbare med att ta bort mina saker efter maten så att han inte känner att han behöver städa efter mig varje dag.

Kommentarer
Postat av: nic

du får ha en ajax universal och en trasa med dig konstant. :)

2010-10-26 @ 10:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0