Fika at 15.45

"Fika at 15h45
Hope you are free at 15h45 !

Teaser before end of the week!

Johanna to explain the Fika concept!!

See you!"


I dag fick alla i min avdelning ett mail från vår CFO om fika. Han har bott i Sverige under några år och tycker det är roligt med svenska språket och svenska traditioner. De resterande i mitt team var dock undrande när de såg ordet fika så jag fick förklara. Här är det inte vanligt att man har någon fika. På jobbet kan man ta en kaffepaus men man äter inte något till. Hemma fikar de inte heller. De äter istället sötsaker som efterrätt efter middagen (och lunchen). Det finns inte heller särskilt många caféer utan de verkar helt ha missat konceptet med fika. Hur som helst så blir det en riktig svensk fikarast i dag och jag tror att alla (inklusive jag) kommer uppskatta det. Fika - och på en onsdag!



Kommentarer
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Sv: Tack så mycket :)

2010-11-17 @ 15:41:31
URL: http://matildabacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0