Hard day at work

OMG den här dagen har varit helt galen! Min chef har varit fast i Schweiz sedan i går morse på grund av strejk och snökaos. (Ok det har inte snöat så mycket men eftersom de inte är så vana vid snö så skapar minsta lilla snöflinga kaos här) Inte heller vår CFO eller VD var på jobbet utan det vara bara jag och en Jacques, en nyutexaminerad kille som har varit på Redcats ännu kortare tid än mig, på finans avdelningen. Under flera timmar kunde vi inte heller nå vår chef via telefon så vi var helt utelämnade till att lösa allt själva.

Det hjälpte inte direkt att det dessutom var D+2 i dag vilket innebär att månadens preliminära säljresultat skall samlas, kontrolleras och rapporteras för alla dotterbolagen. Som vanligt så var det massa fel och massa saker som krånglade med resultaten och rapporteringen. Det var riktigt stressigt och vi fick massa frågor om saker som vi inte hade en aning om hur de fungerade. Kort sakt en riktigt stressig och hektisk dag. När deadlinen började närma sig började de dessutom ringa från Paris och ställa frågor om resultatet och stressa oss ännu mer. Jag var utöver detta tvungen att göra om en fil för att lägga till nya dotterbolag. Excelkoder är inga problem men när man skall koda så Excel skall hämta information från SAP så blir det lite klurigare och jag har inte gjort det så mycket tidigare...

Det slutade dock bra. Efter många email, telefonsamtal och diskussioner så lyckades vi i alla fall lösa allt och vi fick iväg rapporten :) Sen var det bara allt annat som skulle göras också...


Kommentarer
Postat av: emlan

Halloj! Jag tänkte höra om du vill vara så jättegullig och unna mig din röst i en tävling, det som står på spel är en gratis resa till Grekland. Klicka på länken om du vill offra 5 sekunder :)

http://mythos-beach.apollo.se/DsJJK

2010-12-02 @ 21:54:21
URL: http://baraemlan.se
Postat av: sabina

Häftig blogg ! :)

2010-12-05 @ 16:33:34
URL: http://onlymybigsecret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Blogg listad på Bloggtoppen.se
  • Blogglista.se
  • Topplista
  • bloggping
  • SvenskaSajter.com - Den ständigt växande länkkatalogen
  • RSS 2.0